§ 31. - Decizia 479/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 alin. (1) pct. 72 teza finală din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, astfel cum au fost modificate prin art. I pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul insolvenţei şi a altor acte normative, precum şi ale art. I pct. 1 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă [cu referire la art. 5 alin. (1) pct. 72 teza finală din Legea nr. 85/2014]

M.Of. 571

În vigoare
Versiune de la: 19 Iunie 2024
25. Prin urmare, având în vedere situaţiile de fapt şi de drept în care a fost invocată excepţia de neconstituţionalitate, urmate de evenimentele legislative mai sus menţionate, eventuala admitere a excepţiei de neconstituţionalitate nu ar produce nicio consecinţă în cauzele în care a fost invocată şi nici în ceea ce priveşte efectivitatea deciziei instanţei de contencios constituţional prin prisma prevederilor art. 147 alin. (4) din Constituţie. Astfel, aceste dispoziţii constituţionale statuează că Parlamentul sau Guvernul, după caz, este îndrituit să pună prevederile neconstituţionale în acord cu dispoziţiile Constituţiei. Or, legiuitorul, în cadrul procesului legislativ de aprobare a ordonanţei de urgenţă, în temeiul art. 61 alin. (1) din Constituţie, coroborat cu art. 115 alin. (7), potrivit căruia "Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege (...)", deja a eliminat soluţia legislativă criticată, iar examinarea constituţionalităţii normelor criticate ar transforma, în mod nepermis, controlul pe calea excepţiei de neconstituţionalitate într-un control abstract.