§ 9. - Decizia 474/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 alin. (17) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006
M.Of. 96
În vigoare
Versiune de la: 3 Februarie 2025
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine, în esenţă, că dispoziţiile criticate instituie ca titluri executorii facturile la utilităţi, fără precizări cu privire la modul de comunicare, de semnare a facturilor, la procedurile prealabile etc. Învederează că, astfel, se poate ajunge la situaţii dramatice în care utilizatorului, fără a avea cunoştinţă de existenţa şi cuantumul acestor facturi, să i se blocheze conturile, cu consecinţa unor daune uriaşe privind comisioanele bancare şi cu imobilul pus în vânzare de către executorul judecătoresc pentru sume infime. În acest context, apreciază că operatorii de utilităţi au prin lege un avantaj imens faţă de consumatorul captiv, care nu poate alege operatorul de utilităţi la apă şi gunoi şi nu poate schimba forma contractului, iar calea contestaţiei la executare - singura aflată la dispoziţia cetăţeanului - necesită cheltuieli greu de acoperit, precum taxa judiciară de timbru, avocat etc. În acest context, se solicită Curţii Constituţionale "anularea" art. 31 alin. (17) din Legea nr. 241/2006 sau măcar obligarea legiuitorului la precizări privind comunicarea facturilor, prin care să se asigure o corectă informare a cetăţeanului.