§ 16. - Decizia 465/2022 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 alin. (1^1)-(1^3), (3) şi (4) şi ale art. 8 alin. (5) din Legea nr. 77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite, precum şi a Legii nr. 52/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite, în ansamblul său

M.Of. 395

În vigoare
Versiune de la: 9 Mai 2023
12. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se invocă critici de neconstituţionalitate extrinsecă şi intrinsecă. Astfel, se susţine, în esenţă, că Legea nr. 52/2020 încalcă prevederile constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (5), întrucât nu au fost respectate dispoziţiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, care instituie mai multe principii ce trebuie avute în vedere cu ocazia procesului de legiferare a actelor normative. În acest sens, se arată că respectarea Legii nr. 24/2000 concură la asigurarea unei legislaţii care respectă principiul securităţii raporturilor juridice, având claritatea şi previzibilitatea necesare, iar adoptarea Legii nr. 52/2020 s-a făcut fără consultarea şi în lipsa avizului favorabil al Băncii Naţionale a României, precum şi în lipsa unei temeinice motivări şi fundamentări a actului normativ.