§ 34. - Decizia 460/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 31 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene

M.Of. 145

În vigoare
Versiune de la: 21 Februarie 2023
28. Or, raportat la aceste repere jurisprudenţiale, Curtea constată că tratamentul juridic diferit invocat de autorii excepţiei nu poate fi privit ca având semnificaţia unei discriminări, întrucât categoriile de persoane comparate se află în situaţii diferite. Astfel, beneficiarii pensiilor militare de stat sunt supuşi unor reglementări distincte în raport cu titularii pensiilor din sistemul public de pensii, atât în ceea ce priveşte condiţiile de acordare a dreptului la pensie, cât şi în ceea ce priveşte modul de calcul al acesteia, diferenţele de tratament juridic fiind justificate de situaţiile obiective avute în vedere de legiuitor. În acest sens, sunt relevante cele reţinute prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 1.587 din 13 decembrie 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 1 februarie 2012, în care s-a arătat, în esenţă, că dispoziţiile mai favorabile aplicabile cadrelor militare în activitate, soldaţilor şi gradaţilor voluntari, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, sub aspectul acordării dreptului la pensie, sunt justificate de natura activităţii desfăşurate, care creează condiţiile unei uzuri corporale accentuate prin expunere la pericole de vătămare corporală şi chiar de ameninţare a vieţii.