§ 39. - Decizia 458/2020 [A] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi ale art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei

M.Of. 581

În vigoare
Versiune de la: 2 Iulie 2020
31. Cât priveşte competenţa ministrului sănătăţii de a stabili măsurile pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de epidemii, la care se referă art. 25 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 95/2006, Curtea observă că dispoziţiile de lege analizate vizează, în mod evident, situaţii critice, ce pun în discuţie intervenţii ferme, coerente şi adecvate pentru apărarea sănătăţii publice, care pot implica şi restrângeri ale exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi fundamentale. Aceste măsuri nu sunt nominalizate în conţinutul art. 25 alin. (2) teza întâi din Legea nr. 95/2006, întrucât se pot concretiza într-o multitudine de acţiuni specifice prin care autoritatea administrativă este chemată să intervină în aria sa de resort, respectiv cea a asigurării sănătăţii publice, atunci când împrejurări deosebite o impun. Prin urmare, norma de lege analizată trebuie interpretată ca reprezentând o consacrare generică a competenţei de intervenţie a ministrului sănătăţii în aria sa de resort, prin mijloace specifice administraţiei, pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de epidemii.