§ 130. - Decizia 458/2020 [A] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi ale art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei

M.Of. 581

În vigoare
Versiune de la: 2 Iulie 2020
4.3. Nu în ultimul rând, în cazul în care cetăţenii ar considera că acte administrative edictate pentru gestionarea pandemiei COVID-19 - cum sunt ordinele de ministru sau acte administrative individuale care impun cu titlu obligatoriu declararea ori tratamentul unor boli sau internarea - au fost emise cu încălcarea drepturilor lor, ei se pot adresa instanţelor judecătoreşti în virtutea competenţei generale a acestora de protejare a oricăror drepturi subiective sau interese legitime. Astfel de contestaţii sunt înregistrate pe rolul instanţelor judecătoreşti la data redactării prezentei opinii separate şi au început a fi soluţionate. Prin urmare, mecanismele constituţionale de protejare a drepturilor fundamentale există şi sunt funcţionale, ceea ce îndreptăţeşte la încredere în rezilienţa statului de drept şi democratic, chiar şi pe durata unor pandemii ori stări excepţionale.