§ 13. - Decizia 458/2020 [A] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi ale art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei

M.Of. 581

În vigoare
Versiune de la: 2 Iulie 2020
11. În ceea ce priveşte dispoziţiile art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020, arată că această ordonanţă a fost aprobată prin Legea nr. 20/2020. Scopul reglementării îl reprezintă prevenirea şi limitarea îmbolnăvirilor şi aceasta a fost adoptată ca urmare a declarării de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii în data de 30 ianuarie 2020 a stării de urgenţă pentru sănătatea publică, la nivel internaţional, din cauza infecţiilor cu noul coronavirus. S-a ţinut cont de caracterul înalt contagios al virusului, care a provocat decesul unui număr mare de persoane în mai multe state. Comisia de la Veneţia, în Raportul din 19 iunie 2020, a precizat că guvernul, ca autoritatea legiuitoare delegată, poate lua măsuri pentru combaterea pandemiei care pot să vizeze restrângerea unor drepturi sau libertăţi, acestea trebuind să respecte însă caracterul necesităţii, proporţionalităţii, să aibă o durată limitată şi să fie supuse spre examinare Parlamentului, aspecte care au fost soluţionate în mod corespunzător prin dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2020. În concluzie, arată că măsurile restrictive sunt stabilite prin lege, iar modul de aplicare a acestora se detaliază prin acte subsecvente, respectând exigenţele constituţionale.