§ 12. - Decizia 458/2020 [A] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi ale art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei

M.Of. 581

În vigoare
Versiune de la: 2 Iulie 2020
10. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată. În acest sens arată că, în cazul dispoziţiilor art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, măsurile de restrângere ale unor drepturi sau libertăţi sunt prevăzute în chiar conţinutul acestui articol de lege, care constituie un act normativ al legislaţiei primare, astfel că sunt îndeplinite exigenţele constituţionale. Faptul că măsurile concrete se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii nu poate reprezenta un aspect neconstituţional, întrucât punerea în aplicare a unor dispoziţii sau măsuri stabilite de lege poate fi efectuată prin ordin al ministrului de resort, având în vedere, în acest caz, situaţiile de urgenţă şi de maxim pericol pentru sănătatea publică, precum şi diversitatea situaţiilor concrete cu care se poate confrunta statul în asigurarea asistenţei de sănătate publică. De altfel, protecţia sănătăţii publice constituie o obligaţie instituită în sarcina autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, dar şi în sarcina cetăţenilor, a tuturor persoanelor fizice şi juridice.