§ 21. - Decizia 408/2011 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 36 alin. (5) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000

M.Of. 422

În vigoare
Versiune de la: 16 Iunie 2011
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, similară în dosarele conexate, se susţine, în esenţă, că dispoziţiile criticate conferă federaţiilor sportive naţionale, în speţă Federaţiei Române de Fotbal, dreptul dea se organiza şi funcţiona în baza statutului propriu. Astfel, pe de o parte, se dă posibilitatea acestei federaţii de a introduce în statutul propriu texte ce interzic persoanei interesate dreptul de a se adresa instanţelor de judecată, şi, pe de altă parte, îi oferă posibilitatea de a înfiinţa instanţe paralele private. Se susţine în acest sens că înfăptuirea justiţiei de către Federaţia Română de Fotbal - persoană juridică de drept privat, de interes naţional, asimilată persoanelor juridice de utilitate publică, în scopul pronunţării de hotărâri definitive irevocabile şi executorii în România, în cauze civile şi/sau comerciale, a căror revizuire este imposibil de realizat, culminând cu interzicerea dreptului de acces la instanţele de drept comun - este realizată în baza statutului propriu şi a regulamentelor proprii, elaborate cu respectarea art. 36 alin. (5) din Legea educaţiei fizice şi a sportului nr. 69/2000, care conferă Federaţiei Române de Fotbal drepturi absolute, interzise prin Constituţie. Se arată, totodată, că se impune statului român de către FIFA - persoană juridică cu sediul în Zurich, respectiv de către Federaţia Română de Fotbal, persoană juridică de drept privat - asociaţie nonprofit următoarele: recunoaşterea unor acte normative elaborate de FIFA şi FRF cu o forţă superioară Constituţiei şi legilor României, recunoaşterea unei jurisdicţii a FIFA şi a FRF în a înfăptui justiţia, ce nu corespunde exigenţelor constituţionale. Se mai arată că instanţa, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VI-a comercială, a pronunţat Sentinţa comercială nr. 98 din 18 mai 2007 prin care a exclus competenţa instanţelor de drept comun în cenzurarea soluţiilor pronunţate de instanţele private ale Federaţiei Române de Fotbal.