Capitolul i - Dispoziţii generale - Decizia 391/2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European

M.Of. 228

În vigoare
Versiune de la: 7 Aprilie 2009
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 8 mai 2009, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 6 iunie 2009, ora 7,00.
(2)Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 187/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentei decizii.
Art. 2
Partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile prevăzute de prezenta decizie.
Art. 3
Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii:
a)echitate - competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului;
b)echilibru - prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale;
c)imparţialitate - obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.