§ 22. - Decizia 370/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 99 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală

M.Of. 1069

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2022
15. Totodată, art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 prevede că străinii aflaţi temporar, în mod legal, în România pot rămâne pe teritoriul statului român numai până la data la care încetează dreptul de şedere stabilit prin viză sau, după caz, prin permisul de şedere. În continuare, art. 21 reglementează viza de tranzit aeroportuar, despre care arată că se acordă în situaţiile prevăzute la art. 3 din Codul de vize, iar art. 22 reglementează viza de tranzit ca fiind viza care permite unui străin să tranziteze teritoriul României, ce poate fi eliberată pentru unul, două sau mai multe tranzituri, fără ca durata fiecărui tranzit să depăşească 5 zile. De asemenea, art. 23 şi 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 fac distincţie între viza de scurtă şedere, pe care art. 23 o defineşte ca fiind viza care permite străinilor să solicite intrarea pe teritoriul României, pentru alte motive decât imigrarea, în vederea unei şederi neîntrerupte sau a mai multor şederi a căror durată să nu depăşească 90 de zile în decursul oricărei perioade de 180 de zile precedente fiecărei zile de şedere pe teritoriul României, şi viza de lungă şedere, în privinţa căreia art. 24 prevede că se acordă străinilor, la cerere, pe o perioadă de 90 de zile, cu una sau mai multe călătorii, pentru anumite scopuri expres prevăzute în cuprinsul articolului anterior menţionat, printre care sunt enumerate desfăşurarea de activităţi economice, desfăşurarea de activităţi profesionale, desfăşurarea de activităţi comerciale, angajare în muncă etc.