§ 15. - Decizia 342/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 alin. (3) lit. b), ale art. 65 lit. m) şi ale art. 66 lit. a) în ceea ce priveşte trimiterea la art. 65 lit. m) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

M.Of. 859

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2022
11. În continuare, autorii excepţiei susţin şi faptul că normele prin care se stabileşte circulaţia pe timp de noapte sunt deosebit de ambigue, lipsite de claritate şi previzibilitate raportat la ingerinţa normelor constituţionale. În acest sens arată că pe lângă marja cuantumului de amendă în discuţie se poate deduce şi un puternic element discreţionar acordat agenţilor constatatori, în sensul că aceştia pot să stabilească un cuantum de amendă diferit pentru aceeaşi faptă contravenţională, respectiv părăsirea locuinţei în intervalul orar 22-5, aspect inacceptabil într-un stat de drept. În materie contravenţională, faptele sunt sancţionate în funcţie de gravitate, dar în acelaşi timp sunt bine delimitate de normele în vigoare, iar cel mai bun exemplu în acest sens sunt contravenţiile la regimul de viteză prevăzute prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.