§ 77. - Decizia 335/2023 [R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor articolului unic din Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, coroborate cu cele ale art. 3 alin. (2)-(4) şi (8), ale art. 4 alin. (4) şi ale art. 10 alin. (8) din această ordonanţă de urgenţă

M.Of. 562

În vigoare
Versiune de la: 22 Iunie 2023
I. Dreptul la viaţă intimă, familială şi privată este unul din drepturile fundamentale prevăzut în Constituţia României, precum şi în Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (CEDO) şi în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene (Carta). Art. 26 din Constituţie prevede obligaţia autorităţilor publice de a respecta şi de a ocroti viaţa intimă, familială şi privată, precum şi dreptul persoanei fizice de a dispune de ea însăşi, dacă nu încalcă drepturile şi libertăţile altora, ordinea publică sau bunele moravuri. Art. 8 din CEDO statuează că orice persoană are dreptul la respectarea vieţii sale private şi de familie, a domiciliului său şi a corespondenţei sale şi că nu este admis amestecul niciunei autorităţi publice în exercitarea acestui drept decât în măsura în care acest amestec este prevăzut de lege şi este o măsură necesară într-o societate democratică pentru apărarea securităţii naţionale, a siguranţei publice, pentru apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale ori protejarea drepturilor şi libertăţilor altora. Art. 7 din Cartă prevede, de asemenea, că orice persoană are dreptul la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a secretului comunicaţiilor, iar art. 8 statuează că orice persoană are dreptul la protecţia datelor cu caracter personal care o privesc, precum şi că asemenea date trebuie tratate în mod corect pe baza consimţământului persoanei interesate sau în temeiul unui alt motiv legitim prevăzut de lege.