§ 7. - Decizia 335/2023 [R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor articolului unic din Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, coroborate cu cele ale art. 3 alin. (2)-(4) şi (8), ale art. 4 alin. (4) şi ale art. 10 alin. (8) din această ordonanţă de urgenţă

M.Of. 562

În vigoare
Versiune de la: 22 Iunie 2023
6. Invocându-se Decizia nr. 440 din 8 iulie 2014, paragrafele 57 şi 68, Decizia nr. 62 din 13 februarie 2018, paragraful 51, şi Decizia nr. 295 din 18 mai 2022, paragrafele 135 şi 138, se ajunge la concluzia că prevederile criticate încalcă art. 1 alin. (3) şi (5) şi art. 26 din Constituţie, câtă vreme legiuitorul omite să reglementeze garanţii privind respectarea dreptului la viaţă privată. Se menţionează că, deşi legiuitorul instituie în art. 9 din ordonanţa de urgenţă dispoziţii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal şi respectarea legislaţiei aplicabile în acest domeniu, acest articol are un simplu caracter declarativ, fără efecte juridice, câtă vreme prevederile concrete legate de stocarea, prelucrarea, accesul şi alte asemenea operaţiuni cu privire la datele cu caracter personal sunt atribuite spre reglementare, în concret, la nivel infralegal. Or, lipsa de previzibilitate şi claritate a noilor reglementări determină imposibilitatea identificării destinatarilor legii, precum şi conformarea acestora cu privire la îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în sarcina lor. Se mai arată că textele criticate nu respectă principiul proporţionalităţii, nu oferă garanţii cu privire la confidenţialitatea datelor cu caracter personal şi aduc atingere înseşi esenţei dreptului fundamental la viaţă intimă, familială şi privată.