§ 55. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
46. În ceea ce priveşte invocarea prevederilor art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituţie, astfel cum au fost reţinute în Decizia nr. 306 din 8 mai 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 22 iunie 2018, prin care Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 alin. (5) teza a doua din Legea nr. 360/2002 şi a statuat că aspectele esenţiale privind ocuparea posturilor de execuţie trebuie să fie reglementate prin lege organică, urmând ca regulile specifice acestei proceduri să fie explicitate şi detaliate prin ordin al ministrului, Curtea constată că acesta nu are incidenţă, având în vedere că în prezenta cauză problema supusă analizei instanţei de contencios constituţional nu vizează reglementarea printr-un ordin de ministru a statutului poliţistului, ci vizează interdicţia de modificare a raportului de serviciu prin delegare, detaşare, mutare şi transfer timp de cel puţin 3 ani de la numirea în prima funcţie a poliţistului încadrat direct, interdicţie prevăzută chiar de lege.