§ 53. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
44. Referitor la dreptul la mobilitate, parte a dreptului la muncă, Curtea constată că ţine de opţiunea legiuitorului stabilirea condiţiilor privind mobilitatea; raţiunea interdicţiei ca timp de 3 ani de la numirea în prima funcţie a poliţistului încadrat direct acestuia să nu i se poată modifica raportul de serviciu prin delegare, detaşare, mutare şi transfer faţă de poliţistul provenit din rândul absolvenţilor şcolilor Ministerului Afacerilor Interne este determinată de asigurarea unui echilibru între cele două trasee de carieră, având în vedere şi dispoziţiile art. 70 alin. (1) din Legea nr. 360/2002, potrivit cărora "Candidatul admis în instituţiile de formare profesională iniţială ale Ministerului Afacerilor Interne sau care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne este obligat să încheie un angajament că va lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru o perioadă de 10 ani de la data naşterii raportului de serviciu".