§ 50. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
41. Aplicând aceste considerente de principiu în cauza de faţă, Curtea reţine că dispoziţiile de lege criticate stabilesc că poliţiştilor încadraţi direct, reîncadraţi sau transferaţi din instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională nu le pot fi modificate raporturile de serviciu prin delegare, detaşare, mutare şi transfer timp de cel puţin 3 ani de la numirea în prima funcţie, cu excepţia situaţiei în care intervine reorganizarea unităţii. Astfel, interpretate în ansamblul reglementărilor Legii nr. 360/2002, dispoziţiile criticate au un conţinut normativ clar şi precis şi oferă suficiente repere pentru ca destinatarul acestora - în cazul de faţă, poliţistul încadrat direct - să înţeleagă sensul lor şi să îşi adapteze conduita. Aşadar, având în vedere considerentele de principiu rezultate din jurisprudenţa Curţii Constituţionale şi a Curţii Europene a Drepturilor Omului, prevederile legale supuse controlului de constituţionalitate respectă exigenţele de calitate a legii, fiind conforme cu art. 1 alin. (5) din Constituţie.