§ 18. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
14. Se susţine, în esenţă, că reglementările criticate nu respectă nici prevederile constituţionale ale art. 61 alin. (1), ale art. 76 şi ale art. 115 alin. (4) şi (6), întrucât ordonanţele de urgenţă ale Guvernului nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, printre care se află şi cele invocate în prezenta excepţie de neconstituţionalitate. Prin urmare, contrar situaţiei extraordinare invocate în preambulul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016, aceasta nu este motivată cu privire la interzicerea modificării raporturilor de serviciu pe o perioadă de 3 ani pentru poliţiştii încadraţi direct, cu excepţia situaţiei în care intervine reorganizarea unităţii, indiferent de corpul din care fac parte. În acest sens se invocă jurisprudenţa Curţii Constituţionale şi literatura juridică de specialitate dezvoltată cu privire la art. 115 din Constituţie.