§ 16. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
12. Cu privire la critica raportată la art. 20 din Constituţie şi la art. 21 şi 23 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, se consideră că restricţionarea dreptului la mobilitate a agenţilor de poliţie încadraţi direct îngrădeşte libera alegere a locului de muncă, întrucât, în ipoteza în care soţul sau soţia acestuia ar lucra, de asemenea, ca agent de poliţie sau ca militar în alte structuri de ordine şi siguranţă naţională, nu şi-ar putea urma familia decât prin alte mijloace legale pe o perioadă de cel puţin 3 ani, pentru că aceasta ar presupune modificarea raporturilor de serviciu prin mutare, delegare, detaşare sau transfer, lucru care este imposibil din cauza textului de lege criticat.