§ 12. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
8. Se menţionează că viciul de redactare a reglementării criticate constă în faptul că nu se face distincţie clară între cele două corpuri profesionale din care pot face parte poliţiştii, definite în raport cu nivelul studiilor necesare, şi anume categoria A (corpul ofiţerilor de poliţie - acei funcţionari publici civili, cu statut special, încadraţi în funcţii prevăzute cu studii superioare) şi categoria B (corpul agenţilor de poliţie - încadraţi pe funcţii prevăzute cu studii liceale sau postliceale cu diplomă). Dacă pentru dobândirea calităţii de ofiţer este nevoie de parcurgerea unei forme superioare de învăţământ, ceea ce implică o perioadă de pregătire în carieră mai lungă, în cazul agenţilor, Legea nr. 360/2002 nu impune o astfel de condiţie, ci doar studii liceale sau postliceale finalizate cu diplomă, studii care durează numai un an.