§ 10. - Decizia 289/2023 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (7^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, a dispoziţiilor art. 21 alin. (11) din aceeaşi lege, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 53/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi a Legii nr. 153/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului

M.Of. 727

În vigoare
Versiune de la: 7 August 2023
6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia susţine, în esenţă, referitor la critica de neconstituţionalitate a art. 21 alin. (71) din Legea nr. 360/2002, în forma modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016, că modificarea raporturilor de serviciu prin mutare, delegare, detaşare sau transfer către alte posturi vacante mai atractive este o formă firească de evoluţie în carieră a agentului de poliţie. Astfel, în preambulul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2016 se face referire la două moduri de dobândire a calităţii de poliţist, şi anume absolvirea unei instituţii de învăţământ a Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), respectiv concurs de încadrare directă. În maximum un an de la numirea în funcţie, candidaţii declaraţi admişi la concursurile de încadrare directă (sursă externă) trebuie să urmeze cursuri de iniţiere în carieră, activitate desfăşurată în instituţiile de formare profesională ale M.A.I. [art. 10 alin. (2) din Legea nr. 360/2002].