§ 38. - Decizia 280/2025 [R] privind pronunţarea unei hotărâri prealabile cu privire la interpretarea dispoziţiilor prevăzute de pct. 1 subpct. 1.4 poziţia 14 capitolul I din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 851

În vigoare
Versiune de la: 17 Septembrie 2025
15. A mai susţinut că prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023), respectiv ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2023 nu aduc nicio limitare/înlăturare a dispoziţiilor regăsite la pct. 1 subpct. 1.4 poziţia 14 capitolul I din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017, care acordă această majorare a salariului de bază cu 7,5%. A învederat că faptul că salariul de bază al reclamantului este identic cu salariul de bază pentru funcţia de inspector, grad profesional superior, din cadrul Ministerului Sănătăţii, la nivelul lunii decembrie 2023 (ca urmare a trecerii din funcţia publică de execuţie teritorială a reclamantului în funcţie publică de stat - în cadrul DSP Sălaj, asimilare a funcţiilor în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2023), nu limitează cu nimic primirea altor drepturi de natură salarială pentru persoanele supuse comparaţiei (reclamantul, respectiv inspectorul din cadrul Ministerului Sănătăţii). A conchis că, prin intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, respectiv a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2023, s-a egalizat doar salariul de bază, astfel că eventuale sporuri/indemnizaţii/majorări se vor acorda în funcţie de alte criterii: activitatea fiecărei persoane în parte - activitate de control financiar preventiv/control factori de risc din mediu, vechime etc.