§ 11. - Decizia 275/2024 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 49 alin. (2) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali şi ale art. 3 din Legea nr. 84/2020 privind prelungirea mandatelor autorităţilor administraţiei publice locale şi pentru modificarea art. 151 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

M.Of. 961

În vigoare
Versiune de la: 25 Septembrie 2024
7. Astfel, potrivit punctului 1.3 ii al capitolului Linii directoare cu privire la alegeri din Codul de bune practici în materie electorală, publicat de Autoritatea Electorală Permanentă pe site-ul său, legea nu trebuie să impună colectarea semnăturilor a mai mult de un 1% de alegători, iar în Raportul explicativ al aceluiaşi cod, la punctul 1.3, se menţionează că "normele care reglementează colectarea semnăturilor nu sunt utilizate pentru a împiedica candidaţii de a-şi exercita dreptul de a fi ales. Pentru a evita orice manipulări de acest gen, legea trebuie să stabilească un număr maxim de semnături care nu trebuie să depăşească pragul de 1% de alegători". Ca atare, prin impunerea condiţiei minime de 250 de susţinători se creează o discriminare. În acest sens, se menţionează Hotărârea din 6 decembrie 2007, pronunţată în Cauza Beian împotriva României.