§ 10. - Decizia 275/2024 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 49 alin. (2) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali şi ale art. 3 din Legea nr. 84/2020 privind prelungirea mandatelor autorităţilor administraţiei publice locale şi pentru modificarea art. 151 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

M.Of. 961

În vigoare
Versiune de la: 25 Septembrie 2024
6. Se arată, pentru exemplificare, că, în cazul municipiului Craiova, pentru strângerea de semnături pentru alegerile locale din anul 2020, erau necesare 1.258 de semnături (1%: 2 = 0,5%) la un număr de 251.424 de alegători, conform Autorităţii Electorale Permanente privind numărul de alegători, pentru oraşul Filiaşi erau necesare 250 (500: 2) de semnături la un număr de 14.880 de alegători, ceea ce reprezintă un procent de 1,68%, practic de peste 3 ori mai mare decât cel de la Craiova, fapt ce determină o discriminare, încălcându-se normele europene în materie electorală ale Comisiei de la Veneţia.