§ 13. - Decizia 248/2022 [R/R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 şi 14 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, a dispoziţiilor art. 11 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 255/2013, a dispoziţiilor art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcţia Naţională Anticorupţie, a dispoziţiilor art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcţia Naţională Anticorupţie, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 54/2006, a dispoziţiilor art. 64 alin. 2, ale art. 90 alin. 2, ale art. 91^2 alin. 5, ale art. 91^6 alin. 2 teza finală şi ale art. 224 alin. 2 şi 3 din Codul de procedură penală din 1968, a dispoziţiilor art. 97 alin. (2) lit. f), ale art. 102 alin. (1) şi (2), ale art. 139 alin. (3) teza finală, ale art. 142 alin. (5) şi ale art. 143 alin. (1) din Codul de procedură penală, a dispoziţiilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, precum şi a dispoziţiilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale

M.Of. 1224

În vigoare
Versiune de la: 20 Decembrie 2022
9. Susţin că, în situaţia în care informaţiile/datele obţinute de către Serviciul Român de Informaţii în baza competenţelor specifice ajung să fie folosite de către organele de urmărire penală, ca urmare a unei colaborări instituţionale, în cauze penale ce nu vizează securitatea naţională, apare o suprapunere problematică la nivel de competenţe, incompatibilă cu art. 131 alin. (3) din Constituţie. Arată că organul de urmărire penală nu are niciodată vreun control asupra evaluării datelor/informaţiilor deţinute de Serviciul Român de Informaţii, considerate relevante într-un dosar anume, Serviciul Român de Informaţii fiind cel care stabileşte în mod unilateral ce informaţie devine probă în procesul penal. Or, aprecierea valorii probante raportat la o anumită cauză penală ţine de competenţa exclusivă a organelor de urmărire penală ori a instanţelor de judecată, fără ca Serviciul Român de Informaţii să aibă vreo competenţă legală în această materie.