§ 11. - Decizia 248/2022 [R/R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 11 şi 14 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, a dispoziţiilor art. 11 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 255/2013, a dispoziţiilor art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcţia Naţională Anticorupţie, a dispoziţiilor art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcţia Naţională Anticorupţie, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 54/2006, a dispoziţiilor art. 64 alin. 2, ale art. 90 alin. 2, ale art. 91^2 alin. 5, ale art. 91^6 alin. 2 teza finală şi ale art. 224 alin. 2 şi 3 din Codul de procedură penală din 1968, a dispoziţiilor art. 97 alin. (2) lit. f), ale art. 102 alin. (1) şi (2), ale art. 139 alin. (3) teza finală, ale art. 142 alin. (5) şi ale art. 143 alin. (1) din Codul de procedură penală, a dispoziţiilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, precum şi a dispoziţiilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale

M.Of. 1224

În vigoare
Versiune de la: 20 Decembrie 2022
7. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorii acesteia arată că din coroborarea dispoziţiilor art. 11 şi 14 din Legea nr. 14/1992, ale art. 11 din Legea nr. 14/1992, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 255/2013, ale art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002, ale art. 14 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 54/2006, ale art. 64 alin. 2, ale art. 90 alin. 2, ale art. 912 alin. 5, ale art. 916 alin. 2 teza finală şi ale art. 224 alin. 2 şi 3 din Codul de procedură penală din 1968 şi ale art. 97 alin. (2) lit. f), ale art. 139 alin. (3), ale art. 142 alin. (5) şi ale art. 143 alin. (1) din Codul de procedură penală rezultă cadrul normativ neconstituţional prin care se permite/s-a permis ca datele şi informaţiile obţinute din activitatea de supraveghere întemeiată pe dispoziţiile Legii nr. 51/1991 privind securitatea naţională a României să devină automat, necondiţionat şi nerestricţionat probe în procesul penal, indiferent de natura infracţiunilor care fac obiectul procesului penal, în care acestea au fost comunicate. Această "transformare" poate avea loc indiferent de natura infracţiunii la care se refereau/referă aceste date sau informaţii - adică indiferent dacă datele sau informaţiile se referă/refereau la infracţiuni relevante pentru securitatea naţională, care au stat sau nu la baza emiterii mandatului, sau, din contră, se referă la infracţiuni de drept comun, care nu prezintă/prezentau vreo legătură cu conceptul de securitate naţională cu care operează Legea nr. 51/1991 şi cu temeiurile în baza căruia a fost emis mandatul de supraveghere.