§ 10. - Decizia 245/2025 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 33 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic

M.Of. 988

În vigoare
Versiune de la: 27 Octombrie 2025
6. În final se arată că, având în vedere specificul concret al situaţiei juridice în care se află (şi anume administrarea unor suprafeţe de terenuri acoperite cu vegetaţie forestieră în privinţa cărora încă din anul 2016 sunt suspendate serviciile silvice, ceea ce înseamnă că nu se poate exploata legal masă lemnoasă de pe suprafaţa de teren administrată), autorul excepţiei de neconstituţionalitate, societate privată - ocol silvic de regim -, nu beneficiază de venituri, deoarece clientul său, proprietarul terenurilor pentru care serviciile silvice sunt suspendate, nu are venituri şi nu poate plăti contravaloarea serviciilor de pază şi administrare a fondului forestier. Astfel, obligaţia legală a includerii în bugetul de venituri şi cheltuieli a achiziţionării de masă lemnoasă pe picior de către ocolul silvic privat, urmată de organizarea şi efectuarea exploatării, apoi a fasonării în lemn de foc, pentru a putea fi predată gratuit fostului angajat pensionat de la societate, în condiţiile în care nu există venituri din paza sau administrarea suprafeţelor de teren contractate, reprezintă o sarcină disproporţionată şi discriminatorie faţă de ocoalele silvice de stat, care beneficiază tot timpul de masă lemnoasă gratuită din pădurile statului.