§ 92. - Decizia 23/2019 [A] referitoare la recursul în interesul legii cu privire la interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 3 lit. a), b), e) şi f) şi art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă privind serviciile financiare, republicată, raportat la art. 120 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului sau, după caz, art. 52 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, art. 632 alin. (2) şi art. 272 din Codul de procedură civilă ori, după caz, art. 5 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată

M.Of. 142

În vigoare
Versiune de la: 21 Februarie 2020
Referitor la aplicabilitatea, în cazul cererilor de încuviinţare a executării silite a contractelor de furnizare de servicii de credit încheiate la distanţă, a dispoziţiilor art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004, potrivit căruia "dacă părţile nu au convenit altfel, momentul încheierii contractului la distanţă privind serviciile financiare îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa", s-a apreciat că acestea nu sunt incidente, întrucât acest text de lege reglementează momentul încheierii contractului şi nu priveşte modalitatea de identificare a persoanelor între care s-a încheiat convenţia. Pentru a stabili acest aspect sunt incidente în cauză dispoziţiile art. 24 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004 conform căruia "sarcina probei privind îndeplinirea obligaţiilor furnizorului de informare a consumatorului, precum şi sarcina probei existenţei consimţământului consumatorului la încheierea contractului şi, după caz, la executarea acestuia cad în sarcina furnizorului".