§ 114. - Decizia 23/2019 [A] referitoare la recursul în interesul legii cu privire la interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 3 lit. a), b), e) şi f) şi art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă privind serviciile financiare, republicată, raportat la art. 120 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului sau, după caz, art. 52 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, art. 632 alin. (2) şi art. 272 din Codul de procedură civilă ori, după caz, art. 5 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată

M.Of. 142

În vigoare
Versiune de la: 21 Februarie 2020
31. În susţinerea acestui punct de vedere s-a arătat că forma scrisă şi cerinţa semnăturii (olografe sau electronice) rezultă cu prisosinţă din prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004, iar importanţa deosebită a contractelor de furnizare a serviciilor financiare, dată de dimensiunea consecinţelor patrimoniale pe care acestea le implică, face ca regimul încheierii contractelor de credit cu consumatorii, mai ales atunci când acestea se perfectează la distanţă, să fie supus unor rigori şi exigenţe sporite, atât în privinţa îndeplinirii condiţiilor de fond, cât şi a celor ce ţin de forma actelor juridice, acestea din urmă reprezentând, în esenţă, garanţia asumării în deplină cunoştinţă de cauză şi voinţă a obligaţiilor contractuale.