§ 32. - Decizia 225/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) din Legea nr. 29/2018 privind anularea unor obligaţii fiscale
M.Of. 916
În vigoare
Versiune de la: 11 Septembrie 2024
26. Totodată, pe lângă anularea obligaţiilor fiscale şi procedura de anulare, prevăzute de Legea nr. 29/2018 la art. 1-4, tocmai pentru a elimina orice formă de discriminare între contribuabili, legiuitorul, la art. 5, dispune faptul că persoanele care au efectuat plata obligaţiilor fiscale în discuţie (diferenţele de TVA, precum şi accesoriile aferente acestora, pentru perioadele fiscale anterioare datei de 31 decembrie 2016, ca urmare a depăşirii plafonului de scutire de 220.000 lei prevăzut la art. 310 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, realizate de către persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu sediul activităţii economice în România, care au realizat activităţile de producţie agricolă, inclusiv activităţile de transformare a produselor agricole prin alte metode decât cele industriale sau au furnizat servicii agricole utilizând munca manuală proprie şi/sau echipamentele specifice) au dreptul la restituirea sumelor achitate. Or, având în vedere interpretarea istorico-teleologică, respectiv scopul şi finalitatea legii, Curtea observă că Legea nr. 29/2018 cuprinde remedii pentru situaţiile în care obligaţiile fiscale în discuţie au fost achitate.