§ 32. - Decizia 224/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 61^1 alin. (1) din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, astfel cum au fost introduse în lege prin art. IV pct. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 45/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achiziţiilor publice

M.Of. 912

În vigoare
Versiune de la: 10 Septembrie 2024
21. Cu privire la celelalte dispoziţii constituţionale enumerate în susţinerea excepţiei de neconstituţionalitate, respectiv ale art. 135 referitor la economie şi ale art. 148 privind aplicarea actelor de drept european cu caracter obligatoriu, se observă că autoarea acesteia se limitează la a le invoca fără să arate însă modalitatea prin care normele criticate sunt contrare acestora. Simpla menţionare, în motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, a unei publicaţii ce conţine documente de analiză şi recomandări pentru îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, ce reflectă o serie de idei privind metode mai eficiente de îndeplinire a diverselor obiective în materie, astfel cum este Cartea verde privind modernizarea politicii Uniunii Europene în domeniul achiziţiilor publice "Către o piaţă europeană a achiziţiilor publice mai performantă", care nu are caracter obligatoriu la nivelul actelor europene şi, prin urmare, nici nu are relevanţă constituţională, nu este suficientă pentru a analiza pretinsa încălcare a normelor constituţionale de referinţă. Astfel, Curtea nu poate formula propriile critici, la care, ulterior, să şi răspundă (a se vedea, în acest sens, Decizia nr. 1.313 din 4 octombrie 2011, precitată).