Art. 8. - mijloace de publicitate obligatorii: - Decizia 20/2025 privind condiţiile de desfăşurare a publicităţii de către cabinetele şi unităţile medicale
M.Of. 918
Neintrat în vigoare Versiune de la: 6 Octombrie 2025
Art. 8
Principalele mijloace de publicitate utilizate sunt:
A.mijloace de publicitate obligatorii:
a)firma, care trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
(i)trebuie să fie amplasată atât la sediul principal de activitate, cât şi la sediile secundare autorizate;
(ii)va cuprinde următoarele menţiuni: numele unităţii sanitare, adresa sediului principal şi/sau secundar;
(iii)va respecta regulile generale de amplasare prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv art. 18-21 din Legea nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, republicată;
b)corespondenţa profesională, care va cuprinde:
(i)numărul de telefon, adresa electronică (e-mail);
(ii)indicarea sediului principal şi, după caz, a sediului/sediilor secundar(e);
B.mijloace de publicitate opţionale:
a)sigla, logoul;
b)pagina de internet şi/sau pagina în cadrul reţelelor de socializare - au scopul doar de informare a publicului sau a altor profesionişti în legătură cu activitatea medicală;
c)participarea la manifestări ştiinţifice adresate medicilor, acreditate de autorităţile competente naţionale, sau publicarea de studii, articole, comentarii şi lucrări ştiinţifice, în scopul furnizării de informaţii medicale şi/sau al schimbului de experienţă şi opinii în beneficiul pacienţilor şi al sănătăţii publice;
d)reclame în mediul online realizate în limitele prezentei decizii, respectiv:
(i)reclamele din mediul online trebuie să respecte prevederile codului deontologic şi reglementările legale în vigoare;
(ii)publicitatea realizată prin acest mijloc trebuie să ofere informaţii reale, verificabile şi relevante despre serviciile medicale oferite, fără inducerea în eroare a pacienţilor, şi să respecte condiţiile menţionate la art. 5;
(iii)unitatea medicală nu poate obliga medicul sau pacientul să participe sau să îşi asocieze imaginea sau vocea cu publicitatea care are ca scop beneficii financiare şi/sau comerciale;
e)publicitatea din domeniul audiovizual (radio, televiziune);
f)diseminarea de broşuri ori pliante, în scopul promovării serviciilor medicale furnizate, precum şi a importanţei actului medical în scopul asigurării sănătăţii pacientului, precum şi a sănătăţii publice;
g)publicitatea stradală pentru cabinete şi unităţi medicale, permisă doar în proximitatea acestora, până la o distanţă de 500 m;
h)publicitatea în incinta cabinetelor şi unităţilor medicale prin mijloace audio-video.