§ 146. - Decizia 20/2024 [A] referitoare la admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 38

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025
90. Prin urmare, de vreme ce dispoziţiile art. 3 pct. 2 din Legea nr. 69/2010 stabilesc că bugetul general consolidat este ansamblul bugetelor componente ale sistemului bugetar, incluzând şi bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, înseamnă că bugetul I.S.C.T.R. este parte componentă a ansamblului definit de legiuitor cu sintagma "bugetul general consolidat", iar creanţele ce reprezintă venituri la bugetul I.S.C.T.R. sunt creanţe bugetare în sensul art. 1 pct. 7 din Codul de procedură fiscală. Din această perspectivă este eronat argumentul reţinut de prima orientare jurisprudenţială (minoritară), conform căruia procentul de 30% din amenda aplicată nu ar reprezenta o creanţă bugetară, ci o creanţă proprie a I.S.C.T.R. întrucât se face venit la bugetul propriu, de vreme ce orice creanţă ce constituie venit la bugetul acestei instituţii reprezintă o creanţă bugetară.