§ 125. - Decizia 20/2024 [A] referitoare la admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 38

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025
81. Astfel, prin Decizia nr. 268 din 4 iunie 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 3 august 2020, Curtea Constituţională a respins, ca neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate invocată şi a constatat că dispoziţiile art. 220 alin. (3) şi (5) şi ale art. 226 alin. (3) din Codul de procedură fiscală sunt constituţionale în raport cu criticile formulate, critici care au privit o pretinsă înfrângere a principiului constituţional al egalităţii în faţa legii, întrucât dispoziţiile criticate ar institui un tratament juridic diferenţiat între persoanele de drept privat şi persoanele de drept public în ce priveşte modalitatea diferită de ducere la îndeplinire, prin executare silită (prin executori judecătoreşti, respectiv prin organe de executare silită fiscale), a unor obligaţii civile asumate în cadrul unor raporturi de drept privat. În considerentele de la paragrafele 17-20 din decizia menţionată, Curtea Constituţională a subliniat că: