§ 123. - Decizia 20/2024 [A] referitoare la admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 38

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025
79. Prin urmare, o primă concluzie ce se poate desprinde din coroborarea dispoziţiilor legale sus-amintite este aceea că o creanţă constând în dreptul la încasarea oricărei sume ce se cuvine oricăruia dintre bugetele enumerate la art. 3 pct. 2 din Legea nr. 69/2010, bugete care alcătuiesc împreună un ansamblu definit de lege "bugetul general consolidat", reprezintă o creanţă bugetară, a cărei îndestulare prin executare silită este exclusă expres de art. 623 din Codul de procedură civilă de la competenţa materială a executorului judecătoresc de drept comun, fiind dată de legiuitor în competenţa organelor de executare silită fiscală, executarea silită a acesteia urmând regulile statornicite de Codul de procedură fiscală.