§ 121. - Decizia 20/2024 [A] referitoare la admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea unitară a prevederilor art. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 38

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025
77. Argumentul de interpretare per a contrario, la care s-a recurs în prima orientare jurisprudenţială (minoritară), nu este însă unul corect. Sintagma "pot transmite titlurile executorii", regăsită în art. 226 alin. (11) din Codul de procedură fiscală, nu instituie un drept de opţiune al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, între a recurge la executarea silită de drept comun sau la executarea silită reglementată de normele Codului de procedură fiscală, aşa cum au concluzionat instanţele prin hotărârile care au conturat prima orientare jurisprudenţială. O astfel de concluzie - în sensul că textul ar fi instituit un drept de opţiune al instituţiei publice - putea fi primită numai dacă normele de drept comun privind executarea silită, cuprinse în Codul de procedură civilă, ar fi permis instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii să sesizeze executorul judecătoresc pentru satisfacerea efectivă şi concretă, prin executare silită, a drepturilor lor de creanţă.