§ 45. - Decizia 167/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, ale art. 10 alin. (1), ale art. 11 alin. (4^5)-(4^8), ale art. 102 alin. (1) pct. 39, ale art. 108 alin. (1) lit. c) pct. 3 teza finală din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi ale art. 112 alin. (2) şi (3) prin raportare la alin. (1) lit. a) din acelaşi articol al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 241/2019 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

M.Of. 1109

În vigoare
Versiune de la: 6 Noiembrie 2024
27. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea observă că autorul formulează critici referitoare la aplicarea textelor de lege criticate de către agentul constatator, respectiv lipsa întocmirii unui proces-verbal de verificare a bazelor de date la data constatării şi sancţionării faptei contravenţionale, precum şi încadrarea legală greşită a faptelor. De asemenea, acesta critică modul de interpretare şi aplicare a art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 2/2001 sub aspectul menţionării în procesul-verbal a ocupaţiei şi locului de muncă ale contravenientului. O altă critică priveşte aplicarea legii de către prima instanţă de judecată, respectiv verificarea doar a înscrisului de atestare metrologică, iar nu şi a omologării aparatului radar.