§ 16. - Decizia 167/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, ale art. 10 alin. (1), ale art. 11 alin. (4^5)-(4^8), ale art. 102 alin. (1) pct. 39, ale art. 108 alin. (1) lit. c) pct. 3 teza finală din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi ale art. 112 alin. (2) şi (3) prin raportare la alin. (1) lit. a) din acelaşi articol al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, în redactarea anterioară modificării prin Legea nr. 241/2019 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

M.Of. 1109

În vigoare
Versiune de la: 6 Noiembrie 2024
12. Textele de lege criticate nu prevăd în mod expres o durată maximă în care poliţistul poate reţine contravenientul pentru aplicarea sancţiunilor, astfel că procedura de aplicare poate fi tergiversată în mod şicanatoriu şi abuziv, contrar celor reţinute în jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv Hotărârea din 12 ianuarie 2010, pronunţată în Cauza Gillan şi Quinton împotriva Regatului Unit, paragraful 57, şi Hotărârea din 26 iunie 2014, pronunţată în Cauza Krupko şi alţii împotriva Rusiei.