§ 29. - Decizia 162/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, precum şi a ordonanţei de urgenţă, în integralitate

M.Of. 632

În vigoare
Versiune de la: 11 Iulie 2023
23. În concluzie, Curtea reţine că dispoziţiile art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 reprezintă norma specială, cu aplicabilitate limitată în timp raportată exclusiv la anul 2018 ca perioadă de evaluare a funcţionarilor publici, evaluarea urmând a fi finalizată până la data de 31 martie 2019, în timp ce dispoziţiile Legii nr. 188/1999, astfel cum au fost modificate şi completate prin Legea nr. 24/2019, în speţă art. 626 alin. (1) din aceasta, reprezintă normele cu caracter general în materia evaluării profesionale a funcţionarilor publici, aplicabile începând cu anul 2019 ca perioadă de activitate profesională evaluată. Cele două acte normative nu se suprapun sub aspectul activităţii lor în timp, ci sunt succesive, fără a se fi creat, aşadar, pericolul unui paralelism legislativ, interzis de art. 1 alin. (5) din Constituţie referitor la calitatea legii. O dovadă în plus în acest sens sunt prevederile cuprinse în art. 597 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, prin care se abrogă în mod expres Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu excepţia prevederilor art. 20, 201-2010, ale art. 60 alin. (3), ale art. 601-604, 621-6213 şi ale anexei nr. 2 care se aplică pentru realizarea evaluării performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru activitatea desfăşurată în anul 2019, urmând ca, începând cu anul 2020, să se aplice prevederile cuprinse în anexa nr. 6 la această ordonanţă de urgenţă.