§ 28. - Decizia 162/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, precum şi a ordonanţei de urgenţă, în integralitate

M.Of. 632

În vigoare
Versiune de la: 11 Iulie 2023
22. În condiţiile în care, ulterior şi imediat intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, s-au demarat procedurile de evaluare profesională a funcţionarilor publici în conformitate cu prevederile art. 30 din aceasta, având ca termen-limită de finalizare data de 31 martie 2019, legiuitorul nici nu putea ca, prin Legea nr. 24/2019, în vigoare din data de 16 ianuarie 2019, să abroge în mod expres dispoziţiile art. 30 din ordonanţa de urgenţă criticată, aşa cum consideră autoarea excepţiei că se impunea pentru evitarea pretinsului paralelism legislativ, fără a crea insecuritate juridică în privinţa procedurilor aflate deja în curs la momentul intrării în vigoare a legii generale. Mai mult, având în vedere data intrării în vigoare a Legii nr. 24/2019, respectiv 16 ianuarie 2019, ar însemna, conform interpretării autoarei excepţiei, că această lege ar fi contrară art. 15 alin. (2) din Constituţie, întrucât ar retroactiva (parţial) cu privire la perioada cuprinsă între 1 şi 31 ianuarie, în care art. 626 alin. (1) stabileşte că trebuie să aibă loc evaluarea, sau cu privire la termenul de cel târziu 15 ianuarie, prevăzut de art. 623 alin. (4), până la care primarul sau preşedintele consiliului judeţean trebuie să primească propunerea consiliului local sau consiliului judeţean, după caz, privind întocmirea raportului de evaluare, prevăzută la alin. (3) al aceluiaşi articol, sub sancţiunea neluării ei în seamă la realizarea evaluării.