§ 8. - Decizia 161/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 13 alin. (12), ale art. 14 alin. (5) şi ale art. 15 alin. (1) teza finală şi alin. (3) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996

M.Of. 677

În vigoare
Versiune de la: 6 Iulie 2022
6. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, apreciind că prevederile art. 15 din Legea nr. 7/1996 nu aduc atingere substanţei dreptului de proprietate, ci exprimă efectele instituirii sistemului de evidenţă a imobilelor unitar şi obligatoriu, al cărui scop a fost stabilit în art. 1 alin. 1 lit. a)-d) din Legea nr. 7/1996. Cu privire la art. 14 alin. (5) din legea menţionată, observă că acesta nu formează obiect al excepţiei, aşa cum rezultă din încheierea de sesizare a Curţii Constituţionale. Referitor la art. 13 alin. (12) din aceeaşi lege, consideră că excepţia de neconstituţionalitate este, de asemenea, neîntemeiată. În acest sens, precizează că înregistrarea proprietăţilor în sistemul de carte funciară se realizează sistematic, pe baza măsurătorilor necesare întocmirii planului cadastral. Legiuitorul a prevăzut că documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc şi exprimă situaţia de fapt constatată de către persoana autorizată. Prin urmare, era firesc ca persoana autorizată care a efectuat măsurătorile în teren şi care a identificat titularii drepturilor reale asupra imobilelor să poarte răspunderea exactităţii acestora, angajatul oficiului teritorial nefăcând altceva decât să înscrie aceste date în registru.