§ 92. - Decizia 157/2025 [R] referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii privind desfăşurarea pe timp de pace a misiunilor şi operaţiilor militare pe teritoriul statului român, precum şi, în special, a dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), ale art. 4, ale art. 6 alin. (1) şi (2), ale art. 7 alin. (1) şi (2) şi ale art. 8 din lege

M.Of. 458

În vigoare
Versiune de la: 16 Mai 2025
73. Curtea reţine că, potrivit art. 3 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 203/2015 privind planificarea apărării, "Principalele documente care fundamentează planificarea apărării la nivel naţional sunt: a) Strategia naţională de apărare a ţării; b) Programul de guvernare.", iar "Documentele de planificare a apărării, la nivel departamental, sunt: a) Carta albă a apărării; b) Strategia militară; c) Directiva de planificare a apărării; d) programele majore; e) planurile anuale." Curtea reţine că documentul de bază, care fundamentează planificarea apărării la nivel naţional, este Strategia naţională de apărare a ţării, pe care Preşedintele României, în termen de cel mult 6 luni de la data depunerii jurământului, îl prezintă în Parlament, care îl dezbate şi îl aprobă, prin hotărâre, în şedinţă comună a celor două Camere [art. 4 alin. (1) din Legea nr. 203/2015]. De asemenea, Carta albă a apărării, care este elaborată de către Ministerul Apărării Naţionale pentru îndeplinirea prevederilor Strategiei naţionale de apărare a ţării şi implementarea obiectivelor în domeniul apărării stabilite prin Programul de guvernare şi în conformitate cu prevederile Conceptului strategic al NATO, se supune spre aprobare Parlamentului, în termen de cel mult 6 luni de la acordarea încrederii Guvernului, după ce este însuşită de Guvern şi avizată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării [art. 6 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 203/2015].