§ 16. - Decizia 1556/2011 [R/R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 62 alin. (1) lit. a) şi art. 63 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, ale art. 36 alin. (2) şi art. 40 lit. j) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii şi ale art. 9 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară

M.Of. 91

În vigoare
Versiune de la: 6 Februarie 2012
Din acest punct de vedere, dreptul de apreciere implică şi evaluarea proporţionalităţii măsurii luate, întrucât este de necontestat că suspendarea din funcţie a magistratului constituie o restrângere a dreptului său la muncă, prevăzut de art. 41 alin. (1) din Constituţie, restrângere care poate fi justificată, conform art. 53 alin. (1) din Constituţie, numai dacă se impune, după caz, pentru apărarea unor interese generale ale societăţii, cum ar fi, de exemplu, morala publică, ţinând cont de criteriul integrităţii morale de care trebuie să dea dovadă magistratul. Însă, conform art. 53 alin. (2) din Constituţie, măsura trebuie să fie proporţională cu situaţia care a determinat-o, implicând echilibrul între interesul general şi cel individual, ceea ce înseamnă că organismul instituit prin Legea fundamentală să garanteze independenţa justiţiei trebuie să fie exclusiv cel care decide asupra necesităţii suspendării din funcţie a magistratului, ţinând cont de un grup de criterii, care să garanteze competenţa de apreciere în concret asupra necesităţii măsurii.