§ 9. - Decizia 148/2022 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 40 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic
M.Of. 605
În vigoare Versiune de la: 21 Iunie 2022
5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia - pădurar în cadrul Ocolului Silvic Miercurea-Ciuc - arată, în esenţă, că dispoziţiile criticate sunt neconstituţionale, deoarece sintagma "care desfăşoară activitate concurenţială" este contrară principiului legalităţii incriminării, al securităţii raporturilor juridice, al calităţii legii şi al libertăţii individuale, respectiv nu corespunde cerinţelor de accesibilitate şi previzibilitate, întrucât textul criticat foloseşte noţiuni care nu sunt definite nici în actul normativ în care se regăseşte incriminarea, nici în alte acte normative. În esenţă, nu se poate stabili dacă: activitatea concurenţială vizează doar concurenţa neloială (aşa cum s-a apreciat majoritar, în teoria şi practica judiciară) sau orice fel de concurenţă; această sintagmă vizează doar acţiuni de participare la aceleaşi licitaţii publice la care a participat şi Regia Naţională a Pădurilor ROMSILVA (denumită în continuare Romsilva), pentru achiziţionarea de lucrări de natura celor prevăzute în obiectul său de activitate, îndeosebi cele de exploatare silvică ce fac obiectul incriminării în cauză, sau orice acţiuni; această sintagmă vizează acţiunile de concurenţă doar în raport cu unitatea silvică la care este angajat personalul silvic sau cu toate unităţile silvice din subordinea Romsilva; această sintagmă vizează acţiunile de concurenţă doar în raport cu perioada reţinută în actul de acuzaţie sau în raport cu întreaga perioadă de existenţă a unităţilor silvice din cadrul Romsilva.