§ 43. - Decizia 144/2025 [R/R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, ale art. 38 alin. (2) şi (3) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, ale art. 14 alin. (1) şi (5), în redactarea anterioară intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, şi ale art. 23 din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi ale art. 1 alin. (5) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice

M.Of. 675

În vigoare
Versiune de la: 18 Iulie 2025
39. Tribunalul Giurgiu - Secţia civilă opinează că limitarea se aplică în mod nediscriminatoriu tuturor angajaţilor din sectorul public, astfel că nu poate fi identificat un criteriu discriminatoriu care să ducă la concluzia că au fost încălcate dispoziţiile constituţionale şi că acordarea unei majorări personalului încadrat în structurile centrale ale instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională îndeplineşte cerinţele calitative, în raport cu prevederile constituţionale, întrucât diferenţa de tratament este stabilită în mod obiectiv prin raportare la unitatea unde este angajat funcţionarul. De asemenea, există o diferenţă de atribuţii între structurile centrale ale instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională şi structurile descentralizate, iar această diferenţă justifică şi o diferenţă salarială, pe care autoritatea legislativă este în drept să o reglementeze.