§ 34. - Decizia 119/2012 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi ale art. I pct. 3 şi art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 209/2008 pentru modificarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale

M.Of. 297

În vigoare
Versiune de la: 5 Mai 2012
De asemenea, textele de lege criticate de autorul excepţiei se referă la situaţii diferite. Astfel, dispoziţiile art. I pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 209/2008, reglementând conţinutul art. 1651 din Legea nr. 19/2000, prevăd o creştere a punctajelor anuale realizate în perioadele în care titularii dreptului la pensie au desfăşurat activitatea în grupele I sau II de muncă. Potrivit art. 1651 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, această reglementare "nu se aplică în situaţia în care, la recalcularea pensiilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat, aprobată cu completări prin Legea nr. 78/2005, cu completările ulterioare, pentru determinarea punctajului mediu anual s-a utilizat vechimea în muncă necesară deschiderii dreptului la pensie prevăzută de acte normative cu caracter special". Or, dispoziţiile art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 100/2008, aşa cum au fost modificate prin art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 209/2008, reglementează tocmai situaţia persoanelor exceptate de la aplicarea art. 1651 din Legea nr. 19/2000. Prin urmare, nici în această situaţie nu este evident în ce anume constă pretinsa discriminare criticată de autorul excepţiei.