§ 10. - Decizia 1153/2010 [R/R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 13 alin. (1) şi art. 59 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor şi ale art. 11 alin. (4) teza a doua din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

M.Of. 753

În vigoare
Versiune de la: 11 Noiembrie 2010
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se arată că dispoziţiile art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 şi ale art. 11 alin. (4) din Legea nr. 449/2003 încalcă art. 16, 45 şi 135 din Constituţie, întrucât nu stabilesc modul în care consumatorul trebuie să aducă la cunoştinţa operatorului economic lipsa de conformitate a produsului. Astfel, există posibilitatea ca neconformitatea să fie anunţată telefonic de către consumator, fără ca acesta să prezinte în mod efectiv produsul vânzătorului. Într-o atare situaţie, termenul de 15 zile prevăzut de textele legale criticate în care neconformitatea trebuie remediată va începe să curgă, ceea ce este inadmisibil. Prin urmare, dispoziţiile legale criticate sunt neclare, incomplete şi discriminatorii pentru operatorii economici care au numai calitatea de vânzători, întrucât sunt favorizaţi prin acest termen extrem de scurt operatorii economici care cumulează calitatea de prestator de servicii cu aceea de vânzător.