§ 31. - Decizia 103/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 50 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, în redactarea anterioară intrării în vigoare a Legii nr. 268/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, precum şi pentru abrogarea art. 5 alin. (7) lit. ş) şi cc) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

M.Of. 590

În vigoare
Versiune de la: 29 Iunie 2023
20. Analizând susţinerile autoarei excepţiei de neconstituţionalitate, Curtea reţine că aceasta porneşte de la o premisă greşită, comparând două tipuri de concedii diferite. Astfel, pe de o parte, potrivit art. 2 coroborat cu art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010, concediul pentru creşterea copilului se acordă, atât părinţilor fireşti, cât şi persoanelor care au adoptat copilul, cărora li s-a încredinţat în vederea adopţiei sau care au copilul în plasament ori în plasament de urgenţă, în vederea creşterii copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap. Pe de altă parte, potrivit art. 50 coroborat cu art. 51 lit. c) din Legea nr. 273/2004, concediul de acomodare se acordă adoptatorului sau, opţional, oricăruia dintre soţii familiei adoptatoare, în vederea acordării unei perioade de maximum un an de acomodare a adoptatorului cu adoptatul în vârstă de până la 18 ani.