§ 30. - Decizia 103/2023 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 50 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, în redactarea anterioară intrării în vigoare a Legii nr. 268/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei, precum şi pentru abrogarea art. 5 alin. (7) lit. ş) şi cc) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2014 privind adoptarea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

M.Of. 590

În vigoare
Versiune de la: 29 Iunie 2023
19. Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine că asupra dispoziţiilor de lege - criticate însă dintr-o altă perspectivă, iar nu din cea a cuantumului concediului de acomodare - s-a pronunţat prin Decizia nr. 18 din 21 ianuarie 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 29 martie 2020. În prezenta cauză, autoarea excepţiei de neconstituţionalitate critică însuşi cuantumul indemnizaţiei aferente concediului de acomodare (care, potrivit dispoziţiilor de lege criticate, este de 3,4 ISR, adică 1.700 lei, la data ridicării excepţiei de neconstituţionalitate), considerând că acesta contravine principiului egalităţii în faţa legii, deoarece trebuie să fie egal cu cel al indemnizaţiei prevăzute pentru concediul pentru creşterea copilului de până la 2 ani [care, potrivit art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2010, este 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului, neputând depăşi 8.500 lei], în sens contrar instituindu-se discriminări între părinţii adoptatori şi părinţii biologici.