Art. viii. - Art. VIII: Informaţii pentru evaluare şi recunoaştere - Conventie din 2019 GLOBALĂ pentru recunoaşterea calificărilor din învăţământul superior*)

M.Of. 615

În vigoare
Versiune de la: 25 Iunie 2021
Art. VIII: Informaţii pentru evaluare şi recunoaştere
1.Fiecare stat parte trebuie să creeze sisteme transparente care să permită descrierea completă a calificărilor şi rezultatelor învăţării obţinute pe teritoriul său.
2.Fiecare stat parte, în măsura în care este posibil în funcţie de situaţia şi structura sa constituţională, legislativă şi de reglementare, trebuie să creeze un sistem obiectiv şi credibil pentru aprobarea, recunoaşterea şi asigurarea calităţii instituţiilor sale de învăţământ superior în scopul consolidării încrederii în sistemul său de învăţământ superior.
3.Fiecare stat parte trebuie să înfiinţeze şi să menţină un centru naţional de informare sau entităţi similare pentru a oferi acces la informaţii relevante, precise şi actualizate privind sistemul său de învăţământ superior.
4.Fiecare stat parte trebuie să încurajeze utilizarea tehnologiilor pentru a asigura un acces facil la informaţii.
5.Fiecare stat parte trebuie:
a)să ofere acces la informaţii legitime şi precise despre sistemele sale de învăţământ superior, calificările sale, asigurarea calităţii şi cadrele de calificare, dacă este cazul;
b)să faciliteze diseminarea şi accesul la informaţii precise referitoare la sistemele de învăţământ superior, calificările din învăţământul superior şi calificările care dau acces la învăţământ superior din alte state părţi;
c)să ofere consultanţă şi informaţii, după caz, cu privire la recunoaştere, inclusiv în ceea priveşte criteriile şi procedurile de evaluare a calificărilor şi dezvoltarea materialelor de bune practici în recunoaştere în conformitate cu legile, reglementările şi politicile statelor părţi; şi
d)să asigure furnizarea, într-un termen rezonabil, a informaţiilor adecvate cu privire la orice instituţie aparţinând sistemului său de învăţământ superior şi la orice program derulat de către astfel de instituţii, în scopul de a permite autorităţilor competente ale altor state părţi să stabilească dacă, din punctul de vedere al calităţii calificărilor emise de aceste instituţii, se justifică recunoaşterea în statul parte în care aceasta se solicită.